Napi két vagy több diétás üdítő elfogyasztása növelheti a sztrók kockázatát

2019.02.25. 17:05 Medibon

Napi két vagy több diétás üdítő elfogyasztása növelheti a sztrók kockázatát

Lehet, hogy úgy gondolod, a tested hálásabb azért, ha a normál üdítők helyett a diétás változatokat választod, de sajnos az újabb kutatások cáfolják ezt. Egy tanulmány szerint napi két vagy több mesterségesen édesített üdítő elfogyasztása a stroke, a szívbetegségek és a korai halálozás fokozott kockázatához vezethet.

Az American Heart Association (AHA) és az American Stroke Association (ASA) közel 82 000 50 és 79 év közötti nő adatait tanulmányozta. A mintegy 12 éves tanulmányi időszakban kiderült, hogy 23% -kal nagyobb a stroke kockázata és 29% -kal magasabb a szívbetegség kockázata azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak diétás üdítőket, szemben azokkal, akik csak ritkán vagy egyáltalán nem élnek ezekkel a frissítőkkel.

A kutatást végzők arra is rámutattak, hogy a tanulmány csak egy fajta relációt mutat a mesterségesen édesített italok (szénsavas üdítők, gyümölcslevek, teák stb.) és a megnövekedett egészségügyi kockázatok között.

„Sokan, akik túlsúllyal, elhízással küzdenek, alacsony kalóriatartalmú édesített italokat fogyaszthatnak a táplálkozás kalóriáinak csökkentése érdekében” - mondta Yasmin Mossavar-Rahmani vezető kutató, PhD. „Kutatásunk és egyéb megfigyeléseink kimutatták, hogy a mesterségesen édesített italok nem ártalmatlanok, és gyakori fogyasztásuk a stroke és a szívbetegségek nagyobb kockázatával járhat.”

A kutatók azonban még nem derítettek fényt arra, hogy a mesterségesen ízesített diétás italok pontosan melyik összetevője károsíthatja az egészséget. A diétás üdítők a szívügyek mellett nagy eséllyel a demencia fokozott kockázatával is összefüggésbe hozhatók.

Ezek alapján érdemes ásványvízre cserélni a mesterségesen édesített üdítőket. Ha ízre vágyunk, akkor egy-egy fagyasztott gyümölcs, narancs, citrom vagy lime kifacsart leve is tökéletes ízesítő megoldás lehet. A tested meg fogja köszönni.

Forrás: Health.com

Ha érdekelnek a kedvezményes egészségügyi ajánlataink, kattints IDE, és görgess lefelé.

Hozzászólások

Figyelmedbe ajánljuk!

Így éld túl a kánikulát, ha szív- és érrendszeri problémákkal küzdesz

Így éld túl a kánikulát, ha szív- és érrendszeri problémákkal küzdesz

Mindenkinek fokozottan vigyázni kell magára a kánikulában, mert erősen megterheli a szervezetet. Különösen igaz ez szív- és érrendszeri betegeknek, FŐLEG ha: 50 év felettiek; társbetegségeik vannak; túlsúlyosak. 

Tavaszi fáradtságnak is gondolhatnád, de lassú szívverés is okozhatja

Tavaszi fáradtságnak is gondolhatnád, de lassú szívverés is okozhatja

Természetes módon is lelassulhat a szívverésünk például pihenés közben, vagy az életkor előrehaladtával, illetve az edzett sportolóké is eleve lassabb. Ha azonban a tavaszihoz fáradtsághoz hasonló, ólmos fáradtságot, kimerültséget, nem igazán indokolja semmi, érdemes ellenőrizni, nem szívritmuszavar (bradycardia) áll-e a háttérben.

13, a szív egészségének kedves élelmiszer

13, a szív egészségének kedves élelmiszer

A táplálkozás a szívünk egészségének megőrzése szempontjából is roppant fontos. Vannak olyan élelmiszerek amelyek szívünknek különösen előnyös, kedves tulajdonságokkal bírnak. Lássuk!