Másodvirágzás
Milyen gazdag a magyar nyelv! Mennyi szinonimával, milyen sokszínű árnyalással tudunk kifejezni egy egészen hétköznapi, minden embert érintő dolgot is, mint például a negyvenes-ötvenes éveinkben megjelenő változókor!
Mondhatjuk szakszerűen, hogy menopauza vagy klimax, viccelődve, hogy banyakór, nemviccesen, hogy nyanyakór, vagy nevezhetjük korrekten változókornak is, ami kifejezi ennek az életszakasznak a lényegét.
A legtöbb, ami található ebben a témában, az vagy orvosi megközelítésű, latin kifejezésekkel teletűzdelt információ, vagy a közösségi médiában csoportokba tömörülők által osztott „virtuális szomszédasszony” infók. Egy átlagbiológiai- és orvosi háttértudással rendelkező, ámde kíváncsi embernek egyik sem kielégítő, vagy túl sok vagy túl kevés, ezért születtek meg a tabudöngető MeNŐpauza és a MANópauza című kötetek, amelyek az életközepi válságba betoppanó női- és f érfi változókorról szólnak.
A rózsaszínű borítós, Pietàs kötet a nők, a sötétkék, Colosseumos kötet – az előző folytatásaként – a férfiak változókori problémáiról tartogat egy-egy izgalmas regényt a főhősök klimax-stratégiáját romantikus történetbe ágyazva, majd azután a témában jártas orvosokkal készült, közérthető interjúk, cikkek magyarázzák hétköznapi szavakkal az inkriminált időszakban lejátszódó folyamatokat, jelenségeket, és segítenek azok megértésében, és átvészelésében.
A játékosan újraalkotott, trendi és pozitív tartalmat hordozó MeNŐpauza című kötet főhőse Komoróczy-Gál Nikoletta, aki egy 42 éves, igazi XXI. századi nő. A Nikonak becézett asszony egy 23 éves orvosi egyetemista fiú, egy 16 éves gimnazista lány, és egy 14 éves, általánost végző fiú édesanyja. Férje, Bandi három évvel fiatalabb nála, aki csak a két kisebbik gyerek édesapja. Zuglóban laknak egy családi házban. A család tagjai külön-külön, és együtt élve is sikeresek, mély szereteten és tiszteleten alapuló, bizalmas a kapcsolatuk.
Niko a barátnőjével divatos mindenmentes cukrászdát vezet Zuglóban, és igényes művészeti rendezvényeket szervez, ezen kívül művészeket közvetít magánrendezvényekre. A regény elején szerzi meg oklevelét egy menő budapesti akadémián művészeti menedzser szakon, amelybe azért kezdett bele, mert elméletileg is érdekli, amit a mindennapi gyakorlatban csinál.
Ebbe a hétköznapi idillbe egyszer csak beüt a krach. Niko egyik napról a másikra kedvetlenné, életunttá, fáradékonnyá válik. Migrénnel küzd, alvászavarai lesznek, menstruációja rendezetlenné válik, kajakómákba esik, zugivó lesz, visszaszokik a cigarettára. Munkája mellett hanyagolja a családját is, mert szinte fizikai fájdalmat okoz a velük való törődés.
Az intim házastársi kapcsolat is kárát látja az ő főként pszichés lerobbanásának, szexmegvonásban részesíti a férjét, aki eleinte megértően fogadja ezt, de a későbbiekben máshol keres vigaszt, ami még inkább elkeseríti az önmagát (is) nehezen elviselő nőt.
A bomba a Dolce Vital nevű cukrászdában robban, amikor Niko egy jól fizető, ám gusztustalan kuncsaftot kirúg az irodájából. Hazamegy, az ájultságig leissza magát, miközben férje és barátnő-kollégája már a rendőrséggel keresteti. Ez kissé észre téríti, és elmegy a háziorvoshoz, aki a tünetek alapján menopauzára gyanakodva elküldi őt laborvizsgálatra és javasolja nőgyógyász felkeresését.
A zugivás-, dohányzás-, és az édesség függőség miatt Niko felkeres egy ismerős pszichiátert is, akivel való beszélgetés során felmerül benne a menekülés, a kilépés lehetősége ebből az élethelyzetből.
Hova menne máshova, mint fiához, Mikihez, aki Rómában ösztöndíjas orvostanhallgató. Mivel Niko nem akarja a családja és a vállalkozása pénzét költeni az „elvonulásán”, ahogyan nevezi, ezért beáll főzőnőnek a Trastevere egyik XVIII. században épült villájába a fia professzorának apjához, prof Dr. Bernardo Bianchihoz, akinél kosztot, kvártélyt kap a munkájáért cserébe.
Niko izgalmas és sorsfordító tíz hetet tölt Rómában, ahonnan egy kis párizsi kitérő után kívül-belül megújulva, megtalált, új életcéllal tér vissza a családjához. A humorosan, nagy empátiával és emberismerettel, jó jellemábrázolással megírt történetben az olvasó átélheti a romantikus álmaiban megjelenő Róma hétköznapjait.
Az olvasói igényekre reflektálva a regény folytatása 2018. márciusában jelent meg, MAN♂pauza címmel, ami Niko férjének, Bandinak a pasisztorija, aki a gyermeke két és három éves kora között „megy gyesre, és írja a saját klimax-blogját”, és természetesen ő is megjelenik vigaszért a via Fabricius villájában a professzornál. Bandi helyzetét súlyosbítja munkaalkoholizmusa, majd az abból fakadó kiégettsége, amit egy pánikbetegség tetéz, miközben libidócsökkenéssel járó szexuális alulteljesítés is felbukkan a férfiklimax jellemző tüneteként. Mindeközben lazításként alkoholizál, felpörgetésként narkózik.
A Pauza-trilógia befejező kötete, a MűNŐpauzának főhősei, az immár ötvenéves Niko és huszonnégy éves lánya, Lilikém. Niko mág mindig kemény küzdelmet folytat a menőpauzájával és annak fizikai (hőhullám, migrén, haj- és bőrproblémák, inkontinencia, hüvelyszárazság)-, szellemi (feledékenység)- és lelki (hangulatingadozás, dührohamok, függőségekre való hajlam) tüneteivel, miközben a másodszülött gyermeke is kritikus életfázisba kerül. A huszonnégy éves, szállodai menedzsment szakot végzett lányt az elmúlt években elnyelte a drogok, majd az alkohol világa, ráadásul véletlenül egy gyermek is becsúszott, aki felett Niko és férje, Bandi vállalta a gyámságot.
A család öt éve Toszkánában él, ahova Zuglóból költöztek. Kemény és kitartó munkával megvalósították álmukat, de nem élhetnek békésen a paradicsomban – mert mint mindig, minden embernek – valami hiányzik a boldogsághoz. Hol egy értő fül, aki meghallgatja a gondokat, hol egy szerető férfi, aki nőnek lát a legnehezebb élethelyzetben is.
Niko az űr betöltésére közösségi média- és plasztikaműtét függő lesz, de amikor a négy gyermek szoptatásától megereszkedett mellét akarja rendbe hozatni, csomót talál a mellében, amit azonnal műteni kell. Betegségét nem mondja el senkinek, csak a pszichiáter Michelének, aki a család barátja, de Niko számára sokkal több, szinte testvéri viszony van köztük. A betegsége és a Michelével való, terápiának is beillő beszélgetések kivezetik őt a függőségeiből, és egy új életfeladattal is felruházza az amúgy sem tétlen asszonyt.
A család castelfortei birtokán uniós pályázati támogatással életmódtábort szervez: rekreációs és rehabilitációs programokat a változókori testi-, szellemi- és pszichés zavarokkal küzdőknek, akiket még az életközepi kiútkeresés feladata is keserít. A tervet férje és kisebb gyermekei, Kisbandi és Bencus is örömmel fogadják.
Eközben Lilikém, az alig egyéves kislányával beköltözik Rómába, ahol a Bianchi család és a Trasteverén élő szomszédok, barátok próbálják őt visszasegíteni őt a helyesnek vélt útra, és mederbe terelni az életét, amit eleinte ő egyáltalán nem akar, és a viselkedésével viszályt szít, bonyodalmakat okoz.
Egy nagy trauma hatására azonban sok külső támogatással, hatalmas lelkierőről tanúbizonyságot téve, és a saját akaraterejét is latba vetve annyira jól sikerül neki a rehabilitáció, hogy az út, amire rátalál, sokkal nagyobb elégedettséggel és boldogsággal kecsegteti őt, mint a rég álmodott.
Mindkét asszony erőfeszítéseit segítik az átélt traumák által az alapvető emberi értékekre rezonáló eszük, humoruk, no meg a józan világba való visszatérés elhatározása után a szerencse és a véletlenek is kísérőtársul szegődnek hozzájuk. Mindketten egy roppant göröngyös belső, lelki utat is megtesznek, aminek a végén rátalálnak önmagukra és visszatalálnak a családjukhoz.
A kötet „LILIKÉM-sztorija” felvállaltan a #metoo! kampányt erősítő résztörténettel rendelkezik!
A Pauza-trilógia befejező része, a MűNŐpauza önálló műként is élvezhető, de szerves folytatása a MeNŐpauza nőregénynek, és a MAN♂pauza pasisztorinak!
A három kötet izgalmas és sorsfordító nyarak története, amelyben az olvasó átélheti a romantikus álmaiban megjelenő Róma és Toszkána hétköznapjait.
Nyár, erotika, latin életérzés, humor, remek ételek, fieszta, barátságok szövődése, válaszok az élet nagy kérdéseire: mind-mind észrevétlenül a kikapcsolódás közbeni kiútkeresésben segítik az olvasót – a főhősnőkkel együtt.
Mindhárom kötet első része maga a romantikus történetbe ágyazott változókori életszakasz bemutatása, amikből sok minden megtudható egy negyven- és ötvenpluszos nő és férfi szupertitkos lelki rezdüléseiből. A második részben edukációs céllal szakemberekkel készült interjúk és cikkek formájában tárul fel a tabutémának számító klimaktérium.
A könyvek alkotói folyamatát egy pszichiáter és egy pszichoginekológus szakmai hozzáértése kísérte, amint azt már a Nézőpontváltó Egyesület által kiadott, szórakoztató edukációs kötetekben megszokhatta az olvasó.
A Pauza-kötetek (MeNŐ- MAN♂-MűNŐ regények) másik érdekessége, hogy a regényen belül a főhősök blogot írnak. A külső történésektől és a lelki rezdülések megismerésétől lesz egész és kerek a történetük.
Így lesz élő, mai és közösségi, tehát menő, a súlyos társadalmi tabutémának számító, nők és férfiak millióit sújtó banyakórnak, nyanyakórnak, menopauzának, klimaxnak nevezett-csúfolt, de a változás lehetőségének kincses ládikáját magában rejtő változókor.
A kötetek megvásárolhatók országszerte a könyvesboltokban, illetve megrendelhető a www.cserkiado.hu oldalán.
Karácsonyi akció keretében a Pauza-trilógia köteteiből „kettőt fizet hármat dedikálva kap!”, ha a www.nezopontvalto@gmail.com címen rendeli meg!
NetJog
biztonságos vásárló hely
Barátság garancia
11 éve
törekszünk arra, hogy az EGÉSZség mindenki számára elérhető legyen!