A legjobb emésztést segítő ételek. Támogasd az egészséged megfelelő táplálkozással!

2019.01.25. 14:14 Medibon

A legjobb emésztést segítő ételek. Támogasd az egészséged megfelelő táplálkozással!

Az olyan emésztési problémák, mint az irritábilis bélszindróma, a gyomorégés, a gyomorfekély, a reflux, a laktóz- és gluténérzékenység egyre többek napjait keserítik meg. Ennek ellenére mégis nehezen állunk ellen a később kínokat okozó falatoknak. Ha egyre gyakrabban fáj a gyomrod, puffadsz, émelyegsz, akkor a cikkünkben összegyűjtött tanácsok segíthetnek elejét venni a problémáknak.

Miért olyan fontos a jó emésztés?

Emésztésünk komplett rendszer, ami több szerv összehangolt működését jelenti. Ezek részt vesznek az elfogyasztott tápanyagok feldolgozásában, szállításában. A bélben lévő baktériumok kritikus szerepet játszanak az egészséges emésztés fenntartásában.

A szervezetünk a sejtek működéséhez, növekedéséhez, a testünk energiájához a táplálékot használja fel, így az egészséges emésztés lehetővé teszi a szervezet számára, hogy optimálisan működhessen és egészséges maradjon.

Összegyűjtöttünk néhány jó tippet, annak érdekében, hogy egy kis odafigyeléssel kiegyensúlyozottabban működhessen az emésztésed és jobban érezhesd magad a bőrödben. 

Fortélyok a jobb emésztésért

Alacsony fruktóz tartalmú ételek

A puffadásra hajlamosak számára problémát jelenthet a gyümölcsökből és más élelmiszerekből származó túl sok fruktóz, ezért érdemes alacsony fruktóz-tartalmú élelmiszereket fogyasztani.

Tudtad?

A fruktóz nem mindig szívódik fel teljesen a vékonybélben, így a felesleg a vastagbélbe jut, ahol táplálja a bélbaktériumokat és az erjedést, ami olyan kellemetlen tünetekkel jár, mint a puffadás, székrekedés vagy épp hasmenés. Az alacsony fruktóz tartalmú ételek választása nagyszerű módja annak, hogy minden fontos vitamin és tápanyag felszívódjon anélkül, hogy zavart okozna a bélben.

Az alábbi zöldségek, gyümölcsök alacsony fruktóz-tartalmuknál fogva bátran fogyaszthatók: 

  • sárgabarack
  • avokádó
  • cékla
  • brokkoli
  • karfiol
  • grapefruit
  • rebarbara

Gyömbér

A gyömbér régóta fontos szerepet játszik az emésztés támogatásában. A hagyományos gyógyászatban a gáz csökkentésére és a béltraktus megnyugtatására szolgál, ezért természetes hányinger csillapítóként alkalmazva is hatásos megoldás a fogyasztása.

Emellet gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik, így krónikus fájdalommal járó betegek számára hasznos táplálék, például artritisz esetén.

  • Próbáld ki!
  • Tegyél friss gyömbért salátába, keverd sült krumplihoz, levesbe vagy smoothie-ba, de desszertek ízesítéséhez vagy teaként fogyasztva is hatásos.

Papaya

A papaya számos vitaminban és tápanyagban gazdag , magas víz- és rosttartalmú gyümölcs, ami támogatja az emésztést.

Tudtad?

A papaya 100 g-os adagja több C-vitamint tartalmaz, mint az azonos mennyiségű narancs - a javasolt napi bevitel 103% -át. A papayák papainot, egy proteáz enzimet tartalmaznak, amely hasonlóan működik a pepszinnel (gyomornedvünkkel). Lebontja a fehérjéket az emésztőrendszerünkben, elősegítve ezáltal az emésztést. 

  • Próbáld ki!
  • Készíts trópusi gyümölcssalátát, vagy adj papayát a smoothie-hoz.

Sötét leveles zöldségek

A kelkáposzta, a spenót olyan fontos tápanyagok forrásai, mint a vas, kalcium és kálium. Néhány sötét leveles zöldség rostjai prebiotikumokként működnek, amelyek segítenek a jó bélbaktériumok táplálásában.  

  • Próbáld ki!
  • A levesekhez, pörköltekhez, turmixokhoz, salátákhoz és tésztaételekhez adj leveles zöldségeket.

Forrás: alive.com

Ha érdekelnek a kedvezményes egészségügyi ajánlataink, kattints IDE, és görgess lefelé.

Hozzászólások

Figyelmedbe ajánljuk!

Nyaki lágyrészek komplex UH vizsgálata lelettel, konzultációval az Ultrahang Magyarországnál
Onkológiai tanácsadás Dr. Székely Judit onkológus szakorvossal a Benyovszky Orvosi Központban
Térdízületi ultrahang vizsgálat lelettel, konzultációval az Ultrahang Magyarországnál