Ezt teszi a jó alvás az egészségünkkel

2019.03.11. 15:10 Medibon

Ezt teszi a jó alvás az egészségünkkel

A megfelelő minőségű és mennyiségű alvás az egészséges életmód kulcsfontosságú része, ami segíti a szívet, a súly szabályozását, az elménk zavartalan működését és még hosszan sorolhatnánk. Cikkünkből kiderül, mi mindennel járulhat hozzá az egészségünkhöz a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás.

1. Jobb memória

Alvás közben erősödhetnek, kontúrt kaphatnak az emlékek, elmélyülhetnek, kondícionálódhatnak a gyakorlati készségek. Vagyis, ha valami újat tanulsz, legyen az spanyol vagy tenisz, miután alszol egyet a leckédre, jobban teljesítesz majd.

2. Tovább élünk?

A túl kevés alvás rövidebb élettartammal járhat, de a túl sok alvás is ártalmas. Az egészséges mennyiség a napi 8-10 óra. A pihentető szundi az életminőséget is javítja.

3. Megfékezi a gyulladást

Az idő előtti öregedés, a szívbetegségek, a stroke, a cukorbetegség, az ízületi panaszok, mind-mind gyulladáshoz köthető problémák. A kutatások szerint, azok az emberek, akik kevesebbet alszanak 6 óránál,  magasabb gyulladásos faktorral számolhatnak, mint azok, akik többet pihennek.

4. Fokozza a kreativitást

Amellett, hogy segít az emlékek és a tanult dolgok rögzítésében, az alvás át is szervezi a fejünkben a dolgokat, így több kreativitást eredményezhet. A Harvard Egyetem és a Boston Főiskola kutatói megállapították, hogy az alvás során erősödnek a memória érzelmi összetevői, ami segítheti a kreatív folyamatokat.

5. Győztessé tehet

A sportolók teljesítményének fokozására az edzések mellett nagyszerű módszer az alvás is. A Stanford Egyetem tanulmánya szerint azok a főiskolai labdarúgók, akik 7-8 héten keresztül éjszakánként 10 órát aludtak, javították az átlagos sprintidejüket, és az állóképességüket egyaránt.

6. Javítja az osztályzatokat

Egy 2010-es tanulmány szerint 10 és 16 éves alvási rendellenességgel (apnoé, horkolás) küzdő gyerekek esetében jelentősen károsodott az iskolai funkcionalitás. Főiskolások esetében, viszgaidőszakban szintén megfigyelhető volt ez a jelenség.  Egy kitűzöt határidő miatt képesek vagyunk feláldozni az alvásidőnkből, ezzel azonban többet ártunk a tanulási teljesítményünknek is.

7. Élesíti a figyelmet

A gyerekek máshogy reagálnak a kialvatlanságra, mint a felnőttek, míg utóbbiak fáradtak, addig a kicsik leginkább a hiperaktivitás tüneteit produkálják, ami egyértelmű figyelemzavarral is társul.

8. Egészségesebb testsúlyt eredményezhet

Ha az étrendedre odafigyelsz a testsúlyod érdekében, akkor érdemes a lefekvést is korábbra tenned. A kialvatlanság fokozza az étvágyat, ami nehezíti az esetleges diéta betartását.

9. Csökkenti a stresszt

Ahogy a stressz úgy az alváshiány is befolyásolja a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Alvással viszont határozottan csökkenthető a stressz szintje, ezáltal pedig kontrollálható a vérnyomás.

10. Segít elkerülni a baleseteket

Egy-egy álmatlanul töltött éjszaka ugyanolyan káros lehet a vezetési képességeinkre, mint az alkoholfogyasztás. Az álmatlanság csökkenti a reakcióidőt és a döntséhozatalt, azáltal is, hogy lassabban jár az agyunk egy-egy helyzetben.

11. Elűzi a depressziót

A jó alvás általános jól-létet eredményezhet már azáltal is, hogy hatására kevésbé leszünk ingerlékenyek. Az alváshiány azonban hozzájárulhat a depresszióhoz. A kipihentség ezzel szemben csökkenti a szorongást és stabilabb lelkiállapotot eredményez. Érdemes az alvásidőnkben is egyensúlyra törekedni, vagyis nem hétvégén pótolni, ami hétköznap kimaradt. Törekedj arra, hogy mindennap kialudd magad!

Forrás: Health.com

Ha érdekelnek a kedvezményes egészségügyi ajánlataink, kattints IDE, és görgess lefelé.

Hozzászólások

Figyelmedbe ajánljuk!

Otthoni alvásvizsgálat orvosi kiértékeléssel a Benyovszky Orvosi Központ közreműködésével
Fül-orr-gégészeti vizsgálat a Benyovszky Orvosi Központban
Laborvizsgálatcsomag Férfiaknak