13, a szív egészségének kedves élelmiszer

2018.03.28. 00:00 Medibon

13, a szív egészségének kedves élelmiszer

A táplálkozás a szívünk egészségének megőrzése szempontjából is roppant fontos. Vannak olyan élelmiszerek amelyek szívünknek különösen előnyös, kedves tulajdonságokkal bírnak. Lássuk!

1. Zöldfűszerek

  •  Az, hogy a normál konyhasó  egészséges-e vagy sem, hogy jobb-e a parajdi, a himalájai, vagy a tengeri só, máig vitatott, viszont az tény, hogy nélkülözhetetlen, mert tisztítja a szervezetet, a vérereket anélkül, hogy vegyi anyagokkal terhelné a májat. Hazánkban a fő probléma viszont nem is elsősorban a minősége, hanem a mennyisége, mert a napi 5 gramm ajánlott mennyiséget a lakosság nagy része átlagban több mint a 3 szorosával lépi túl. Ez már rendkívül egészségtelen a szervezetnek, a szívnek, ezért javasolt csökkenteni a sóbevitelt.
  • Tökéletes megoldás só helyett zöldfűszerezni az ételeket ízesítéséhez. Petrezselyem, oregánó, zeller, de megoldás lehet a vasfű alkalmazása is, amely kiváltképpen sós ízt kölcsönöz az ételnek. Ezzel napi szinten tehetünk rendkívül sokat azért, hogy ne legyen probléma a vérnyomásunkkal.

2. Alacsony zsírtartalmú joghurt

  • A tejtermékekről általában a "jót tesz a csontoknak" jut eszünkbe, ám  az alacsony zsírtartalmú joghurtok magas kalcium-, és kálium tartalma segít a magas vérnyomás szabályozásában is.

3. Fekete bab

  • A fekete bab számos olyan tápanyagot tartalmaz, amely jót tesz a szívnek. Antioxidánsok, folsav, magnézium mind segítenek a vérnyomás szabályozásában. A jelentős rost tartalma pedig hozzájárul, hogy a vércukorszint is rendben legyen.

4. Narancs

  • Az édes, és lédús narancsok nagy mennyiségben tartalmaznak pektint. A pektin nagyszerű koleszterinszint-csökkentő, jól alkalmazható a szív- és érrendszeri megbetegedések, illetve a vastagbélrák megelőzésére is, és nem mellékesen hatékony természetes méregtelenítő. Egy kutatás résztvevőinél, akik napi két csésze 100%-os narancslevet ittak a véredények egészségesebbé váltak, és csökkent a vérnyomásuk is. A benne lévő kálium segít a vérnyomás szabályozásában.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Vörösbor, vörös szőlő

  • Az alkoholfogyasztás alapvetően káros, ám ha valaki mégis mértékkel fogyasztana valamelyik típusából, akkor a szívre nézve a vörösbor a legegészségesebb választás. A vörösborban található rezveratrol és katekinek védik az érrendszert, jót tesznek a koleszterin szintnek. Azért inkább vörös szőlővel, vagy kapszulában ajánljuk a rezveratrol bevitelét, az alkohol helyett.

6. Tengeri halak (Lazac, tonhal,...)

  • A tengeri halak omega-3 zsírsavat tartalmaznak, ami segít egészséges szinten tartani a vérnyomást, valamint csökkenteni a szívritmuszavarok kockázatát. A gyulladáscsökkentő hatásuk is jelentős, ezért ha tehetjük, heti 1-2 alkalommal fogyasszunk ezekből az egészséges halfélékből. Érdemes tudni: a konzerv tonhalból a sós vízben eltett változata egészségesebb, mint az olajban tárolt.

7. Olívaolaj

  • Telis-tele van egészséges antioxidánssal, plusz érvédő hatású is. A hidegen sajtolt változat a legegészségesebb. Az olivaolajnál különösen fontos, hogy az üveg tartalmát legkésőbb fél éven belül fel kell használni.

8. Cseresznye

  • Édes cseresznye, meggy, szárított cseresznye, cseresznyelé, vagy meggylé formájában is jó hatással van a szívre. Úgynevezett antocián nevű anti-oxidánsokkal van tele, amelyek hatékonyan védik az érrendszert.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. Dió

  • Csupán napi egy maréknyi dió segíthet egészségesen tartani a koleszterinszintet, ezzel pedig védi a szívet. A rost tartalma is magas, viszont sok benne a kalória, ezért mértékletesen kell fogyasztani.

10. Mandula

  • Növényi szterineket, rostokat, és a szívegészségre jó hatással lévő zsírokat tartalmaz. A mandulák segíthetnek csökkenteni a "rossz" LDL koleszterinszintet. A darált mandula jól megy a zöldséges ételekhez, hal ételekhez, csirkés ételekhez, és természetesen a desszertekhez is.

11. Zabpehely, zabkása

  • A zab is a rossz koleszterinszint (LDL) csökkentésével segíti a szivet. Egy tál zabpehely, vagy zabkása segít fenntartani a vércukorszintet, ami miatt hasznos a cukorbetegeknek is.

12. Édesburgonya

  • Az édesburgonya rostban gazdag, ami lassítja a glükóz felszabadulását, így segít megelőzni a vércukorszint leesését. Jelentős mennyiségben tartalmaz káliumot, és B6-vitamint: mindkettő lényegesen hozzájárul a szív egészségéhez. A kálium a magas vérnyomás kezelésében segít, a B6-vitamin pedig a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében.

13. A brilliáns áfonya

  • Rost-, kálium-, folsav-, C-vitamin-, B6-vitamin és fitotápanyag-tartalma mind segíti a szív- és érrendszer egészségének megőrzését. A rostok például csökkentik a vér rossz koleszterin tartalmát, és ezzel a szívproblémák kialakulásának esélyét is. A B6 és folsav gátolják a homociszteinek megjelenését a szervezetben: ha ezekből nagyobb mennyiség halmozódik fel, az károsítja a véredényeket, ami hosszú távon szívproblémákhoz vezethet. Ezenkívül csökkenti a vérnyomást, jót tesz a csontoknak, javítja a mentális egészséget, a rák megelőzésében is hasznos, továbbá a már kialakult tumor terjedését lassítja.

Ha érdekelnek a kedvezményes egészségügyi ajánlataink, kattints ide, és görgess lefelé.   

Hozzászólások

Figyelmedbe ajánljuk!

Otthoni alvásvizsgálat orvosi kiértékeléssel a Benyovszky Orvosi Központ közreműködésével
Polaris 7 Crystal Harmony kezelés, előtte-utána energetikai állapotfelméréssel
NŐKnél elterjedt tumorok szűrése nagy laborral, vizeletvizsgálattal a Benyovszky Központban