8 természetes megoldás a fáradtság ellen

2018.06.11. 00:00 Medibon

8 természetes megoldás a fáradtság ellen

Úgy érzed magad, mint egy beteg mókus, akit bedarál a kerék? A fáradtság az első dolog, ami ébredés után eszedbe jut? Ha nem vagy híve a különböző, szintetikus serkentőszereknek, akkor ez a 12 tipp segíthet abban, hogy természetes módon juss túl a fáradtságodon.

1. Rostos reggeli

Egy tanulmány szerint, azok, akik jelentős rosttartalmú ételekkel kezdik a napot, a délelőtt folyamán sokkal éberebbek. Ennek a ténynek az alapját az adja, miszerint ezeknek az ételeknek a megemésztése tovább tart, és ennek következtében a vércukorszint kiegyensúlyozottabb.

2. Teázás

Egy kutatás eredményei alapján akár hosszabb távon is képes javítani az éberségedet, ugyanúgy mint a kávé, anélkül, hogy megnehezítené este az elalvást.

3. Elkeseredés helyett gyomorkeserű

A német orvosok szerint a gyomorkeserű hagyományos gyógyír a kimerültségre. Ez az elmélet abból indul ki, hogy mivel az ebben az italban található gyógynövények segítik az emésztést, valószínűsíthetően az energiaellátást is javítják. Azaz, ha a fáradtság hátterében a tápanyagszegény ételek állnak, akkor máris orvosoltuk a problémát a gyomorkeserűvel. Persze, ha ez a megoldás nem passzol hozzád, kihagyhatod.

4. Nassolj fehérjét szénhidráttal

Társítsd a fehérjéket és a jó szénhidrátokat! Azok nassok, amik a 30-50 g fehérje mellett összetett szénhidrátokat is tartalmaznak, anélkül biztosítanak gyorsabb energiapótlékot, hogy néhány órán belül teljesen „lemerülnénk”.
Ilyen szerencsés választás például a tonhal teljes kiőrlésű keksszel vagy egy teljes kiőrlésű magvas kenyér szelet megpirítva mogyoróvajjal.

5. A kevesebb több kávéból is

Ha szívesebben kávézol, érdemes tudnod, hogy a hiedelemmel ellentétben a túl sok kávéval éppen az ellenkező hatást éred el, mint, amit szeretnél. Csak fáradtabb és zaklatottabb leszel tőle. A kevesebb ez esetben is több. Kortyolgass a nap folyamán többször, és ne egyszerre igyál sokat. A Harvard Orvostudományi Egyetemhez tartozó Brigham and Women’s kórházban végzett kutatás szerint, amit több másik is alátámaszt, a többször kevesebb koffein, jobban ébren tart, mint a ritkábban fogyasztott nagyobb adagok.

6. Nem minden a vasakarat

Hiába alszol 8-10 órát, egész nap úgy érzed magad, mintha 48 órája ébren lennél? A kimerültséged hátterében könnyen lehet, hogy vashiányos vérszegénység áll. A hemoglobin termelődéséhez nélkülözhetetlen a vas: a vörösvérsejtekben ez a molekula megköti és elszállítja a sejtekhez az oxigént, melyet azok az energiatermeléshez felhasználnak. Nőknél különösen jellemző ez a probléma. Erre gyanakodhatunk erős havi vérzés, gyomorfekély vagy akár vegetáriánus étrend esetén is. Érdemes elmenned egy vérvételre, hogy biztosan kiderülhessen, és pontosan kezelhetővé váljon a probléma. Kitűnő vasforrás lehet: a máj, a spenót, a vörös bab.

7. Egy kis almaecet segít

A sportolás vagy a tartós stressz hatására tejsav válhat ki a szervezetben, ami szintén állhat a fáradtság hátterében. Ha edzés után érezhető fáradtság hatalmasodik el rajtad, akkor könnyen túllendülhetsz a holtponton némi almaecet segítségével, ami káliumot és enzimeket tartalmaz, és képes megszüntetni ezt a fajta fáradtságérzetet.

8. Édes éberség most!

Ismered a nádmelaszt? Ha nem, akkor ideje megismerned, mert tökéletes ellenszere a fáradtságnak. Elég belőle egy evőkanálnyi egy bögre forró vízbe, és még a vérszegénységet is megelőzheted vele, mert vasat is tartalmaz.

Ha a tanácsaink közül nem is fogadod meg mindet, egyet-egyet érdemes elraktároznod a természetes praktikáid sorában, hogy bármelyik napszakban leküzdhesd a fáradtságodat.

Hozzászólások

Figyelmedbe ajánljuk!

Laborvizsgálatcsomag Férfiaknak
Otthoni alvásvizsgálat orvosi kiértékeléssel a Benyovszky Orvosi Központ közreműködésével
Polaris 7 Crystal Harmony kezelés, előtte-utána energetikai állapotfelméréssel